כיצד מפיקים סרטון תדמית מוצלח?

במציאות הכלכלית של היום ובעקבות התחרות הגבוהה בכל ענפי התעשייה והמסחר, כל עסק וכל ארגון נדרשים למצוא פתרונות מתקדמים למיתוג החברה כדי להשיג יתרון מול המתחרים. באמצעות סרטון תדמית לעסקים ניתן לבדל את החברה מהמתחרים, לחשוף אותה ואת מוצריה ו/או שירותיה לקהל לקוחות רחב ולהציג את העסק בפני משקיעים. סרטי תדמית נועדו להציג את העסק ומוצריו באופן הטוב ביותר תוך העברת מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה. יש להפיק את הסרטון לאחר תכנון קפדני והגדרת מטרות מדויקות.

דימוי חיובי על העסק

חשוב לזכור כי סרטוני תדמית נועדו בראש ובראשונה להציג את העסק באור חיובי בעיני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים או בפני משקיע המעוניין להתרשם מהחברה ומהמאפיינים המייחדים אותה. כדי להפיק סרטון תדמית מוצלח יש לפנות לחברת הפקות מקצועית ומנוסה המציעה שירות מקיף הכולל בין היתר כתיבת תסריט, פסקול מוזיקלי, קריין מקצועי, צוות צילום מוכשר ויצירתי, במאי ועורכי וידאו מוכשרים.

תהליך הפקת סרטי תדמית מתחיל באפיון הלקוח והבנת צרכיו, הגדרת מטרות הסרטון ואפיון קהל היעד אליו פונים. הכנת התסריט נעשית לאחר הכרות מעמיקה עם העסק ועובדיו, הבנת המוצרים והשירותים המייחדים את החברה וראיונות עם מנהלי הארגון ומספר עובדים. יש לבצע את כתיבת התסריט בהתאם למאפייני קהל היעד אליו פונים, ובהתאם לאופן ההפצה של הסרט, לדוגמה סרטון המיועד לשליחה במייל, להצגה באתר האינטרנט של החברה או להפצה באמצעות הרשתות החברתיות.

הפקת סרטי תדמית

מומלץ להוסיף קריינות ופסקול מוזיקלי כדי להעצים את המסרים השיווקיים שמעוניינים להעביר לקהל הצופים בסרטון. כמו כן, ניתן לשלב בסרטון קטעי אנימציה לקישור ולהעצמת התוכן והמסרים. את הצילום ניתן לבצע בסטודיו, בעסק עצמו ובפרויקטים בהם מעורב הארגון, לדוגמה – עבודות פיתוח ובנייה של פרויקט מסחרי או תכנון אדריכלי של מבנה.

אורך הסרט הנו קריטי להצלחת סרטון התדמית, רצוי שלא לחרוג מ- 4-5 דקות, אך במידה ומקרינים את הסרטון באולם קולנוע או בכנס ניתן להפיק גם סרטוני תדמית באורך 10-15 דקות.

חשוב להפיק סרט תדמית מקורי וייחודי, רצוי לשלב אלמנטים מרגשים כדי לזכות במלוא תשומת הלב של הצופים. כמו כן, ניתן לשלב קטעים משעשעים לצד ראיון עם מנהלי החברה או עובדים מקצועיים.

חשוב לדעת כי הפקת סרטוני תדמית אינה משימה של מה בכך. מדובר בפרויקט מורכב הכולל בעלי מקצוע מתחומים שונים. לאחר הצילומים מגיע השלב הקריטי של הפקת הסרטון, כיוון שיש לערוך אותו היטב בחדר העריכה לצורך גיבוש סרטון, בעל קצב מהיר כמו בסרט קולנוע עם מסרים עמוקים. וכמובן, יש לסיים את מלאכת ההפקה לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.